~Selamat Datang~

Thursday, October 6, 2011

~dilema~

last week aq dpt offer dr UITM.. untuk jawatan jururawat pusat kesihatan kampus... at 1st mmg aq suka gila! tp, tu masa belum baca isi kandungan surat la... sekali baca... anda akan DITEMPATKAN DI UITM KELANTAN, KAMPUS MACHANG.. uhuuuu.... terus terdiam! mom tanye, dpt apa? aq jwb, keje kerajaan mak... terus mak aq ckp.. haa! pergi la... bukan senang nak dapat... aq diam... mak tanye lg.. dpt kat mana? Kelantan mak.... mak aq selamber je ckp, xpela... pergi je la dulu.. terima je tawaran tu... haa....

malam pertama yang aq dpt surat tu, xlena tidur aq dibuatnya... pusing sana xkena, pusing sini xkena... memang ni yg aq nk.. mmg ni yang aq mintak... memang aq bersyukur dengan peluang ni, tapi aq takut gila nk ckp ngan encik hubby... belum pape lg, belum tanya dia lagi, aq dah nangis dulu dah... huaaaa.....

kebetulan malam tu dia call.. 2,3 pagi, aq dah terlelap... dalam lena xlena tu aq terlepas ckp kat dia... dia pun mcm dgr xdgr suara aq, dia kata xpayah pergi... nanti kita discus... hmm... masa tu dia kat muar... esoknya, aq gtau bdk2 kerja aq... sume suruh pergi.. kawan2... makcik, pakcik, adik beradik, sume suruh g... maklum la kan, dapat keje gomen...

sabtu lepas, aq jumpa dia... bincang2, aq ckp ngan dia, aq nk terima jawatan tu, sebab aq tgk kat ward aq, keje dah 10tahun pon gaji sikit, xde apa sijil post basic, xde apa kelebihan, cuma pengalaman.. so, aq nk pergi... lagipun mak suruh pergi... kena dengar cakap mak kan... atlast dia kata pergi la... terima tawaran tu... alhamdulillah..... thanks encik hubby...<3

aq rasa happy... tp, dlm hati????

No comments:

Post a Comment